AGENDA

TERUG NAAR OVERZICHT
TVH bouwt nieuw parts distributiecentrum in Waregem

TVH bouwt nieuw parts distributiecentrum in Waregem

Activiteiten / Gemaakt op dinsdag 8 maart 2016

TVH groeide uit van een familiebedrijf tot een ware multinational. Daardoor kampt de firma met plaatsgebrek in de logistieke afdeling bij het hoofdkantoor in Waregem. TVH zal in april 2016 een bestaand pand naast het TVH-hoofdkantoor afbreken om er een nieuwbouw van 12.000 m² op te trekken. In de loop van 2019 moet het gebouw operationeel zijn. Deze nieuwbouw betekent een verdere verankering van TVH in de regio. Daarnaast zal de firma de komende 3 jaar zo’n 100-tal tijdelijke arbeidskrachten extra in dienst nemen.

De afgelopen jaren investeerde TVH veel in mensen en infrastructuur om in het bestaande magazijn de groei te kunnen bijbenen. Het bestaande gebouw is echter verzadigd waardoor een oplossing zich opdringt.

Grote investering in logistieke nieuwbouw

Toen TVH in 2003 van Gullegem naar Waregem verhuisde, werd het gebouw voorzien op 3.000 orders per dag. Momenteel verwerken de 540 logistieke TVH-medewerkers zo’n 8.000 orders per dag in Waregem. TVH begint dan ook te kampen met een plaatstekort voor personeel, stockage en capaciteit. Daarom werd er beslist om een volledige nieuwbouw voor de logistieke afdeling op te trekken. In april 2016 wordt een bestaand gebouw naast het TVH-hoofdkantoor afgebroken om er de nieuwbouw van 12.000 m² te bouwen. In de loop van 2019 zal TVH er zijn ruime onderdelenaanbod stockeren en van daaruit orders picken, verpakken en verzenden. De bouw van dit nieuwe high tech geautomatiseerd magazijn is een grote investering voor TVH. Het is ook een duidelijke blijk van vertrouwen in de toekomst. Om de groei tijdens de bouwperiode op te vangen, zal de firma een honderdtal extra tijdelijke werkkrachten in dienst nemen.

Voordelen voor alle betrokkenen

De beslissing om een nieuw magazijn te bouwen biedt heel wat voordelen voor de werknemers, de klanten en de firma zelf. De serviceverlening naar de klanten toe zal verder geoptimaliseerd worden omdat TVH meer stock kan samenbrengen, snellere doorlooptijden kan garanderen en hierdoor haar marktpositie nog verder kan versterken. TVH heeft door deze nieuwbouw weer ruimte om het productgamma nog verder uit te breiden en haar interne processen beter aan te sturen, waardoor er minder intern transport nodig is.

Voor meer informatie:

TVH
Brabantstraat 15  -  8790 WAREGEM
Tel +32 56 43 40 82  -  Fax +32 56 43 46 80
E-mail: debbie.manhaeve@tvh.com
Web: www.tvh.com 

TVH Group is een internationale groep met klanten in meer dan 170 landen en is onderverdeeld in 2 business units: Parts & Accessories en Equipment.

Parts & Accessories  is  dé one-stop shop van onderdelen en toebehoren voor material handling, industrial en agricultural equipment. De ongeëvenaarde knowhow van TVH’s parts afdeling vertaalt zich in een bestand van meer dan 21 000 000 artikelnummers waarvan ruim  600 000 referenties op voorraad zijn. De elektronica-afdeling van TVH is Europa’s grootste  en best ingerichte service center voor de reparatie van elektronische onderdelen voor heftrucks, hoogwerkers en industriële voertuigen.

Equipment bestaat uit 4 activiteiten: Verkoop, Verhuur, Service en Trade. De Verkoopafdeling handelt in nieuwe en tweedehandse heftrucks en hoogwerkers. De Verhuurafdeling is met korte- en langetermijnverhuur van heftrucks en hoogwerkers actief in België, Nederland, Luxemburg en andere Europese landen. De Service divisie is enkel  in België actief.

Daarnaast heeft TVH ook een opleidingscentrum ‘TVH Training Centre’ voor bestuurderstrainingen en technische opleidingen.

Gerelateerd nieuws

Save the date: Business Comedy Event

Save the date: Business Comedy Event

Activiteiten / Gemaakt op woensdag 20 maart 2024

Op 21/11/2024 organiseert het bedrijvenpark IWZ terug een business comedy Event.

Ontdek hier waar je moet zijn en welke komediant je deze avond mag verwachten.

LEES MEER
Benchmark Management Assistant was een succes!

Benchmark Management Assistant was een succes!

Activiteiten / Gemaakt op vrijdag 10 maart 2023

Onze tweede benchmark Management Assistant was een succes! Het werd een blij weerzien en we mochten enkele nieuwe gezichten ontvangen. We startten met een leuke bingo om elkaar op een leuke en vlotte manier te leren kennen.

De benchmarkonderwerpen waren "Travel" & "Event".

Het onderwerp Travel werd gepresenteerd door Isabel Gruwez, parkmanager bij IWZ. Zij deelde haar eigen ervaring en die vanuit haar ervaring bij Thomas Cook. Charlotte Roelens, executive assistant bij Callens gaf tips & tricks mee over het organiseren van events en we kregen inkijk hoe ze eerder een grootst event bij Callens mocht uitwerken.

Na de presentaties gingen we door onze gezamenlijke MEGAFILE en daarna genoten we van een netwerkbabbel met een hapje en drankje.

Bedankt aan Callens voor de organisatie en gastlocatie!
We kijken al uit naar de volgende sessie!

LEES MEER