AGENDA

TERUG NAAR OVERZICHT
Het nieuw Europees eenheidsoctrooi

Het nieuw Europees eenheidsoctrooi

Activiteiten / Gemaakt op dinsdag 24 mei 2016

► Het wordt een échte Europese octrooititel. Het zal geldig zijn in 26 EU-lidstaten en dit tegen een vijfde van de prijs die vandaag betaald wordt voor bescherming in dezelfde lidstaten.

► Tegelijk met het eenheidsoctrooi wordt ook een volledig nieuwe Europese octrooirechtbank operationeel. Deze nieuwe rechtbank zal lokale afdelingen hebben in verschillende lidstaten, waaronder België. Vandaag moet een inbreuk op een Europees octrooi bestreden worden voor de rechtbanken van elke lidstaat afzonderlijk, wat zeer hoge gerechtskosten met zich meebrengt.

► Naast het Europese eenheidsoctrooi blijven ook de gewone Europese octrooien bestaan. Voor Europese octrooihouders bestaat er vanaf medio 2016 een mogelijkheid tot opt-out.

Wat mag u verwachten?
• Voordelen van het eenheidsoctrooi? Wanneer kiest u voor welk octrooi?
• Wat zijn de kosten?
• Waarmee moet u rekening houden bij een opt-out? Hoe gaat u te werk?
• Wat zijn de risico's voor Belgische ondernemingen van een eengemaakt octrooigerecht?

Voor wie is deze Voka-actua bedoeld?
Voor alle ondernemingen die vandaag houder zijn van octrooien of die in de toekomst octrooibescherming willen aanvragen.

Spreker:
Pieter Callens (Advocaat - Senior Counsel Eubelius - gewezen adviseur IE Federaal Minister van Economie)

Agenda:
• 12u00: ontvangst met broodjeslunch
• 12u30: start sessie
• 13u30: Q&A


Prijs & annulatievoorwaarden : Gratis voor VOKA leden, Niet-leden betalen 100.00€ (excl. btw)

Schrijf je HIER in. 

Gerelateerd nieuws

Save the date: Business Comedy Event

Save the date: Business Comedy Event

Activiteiten / Gemaakt op woensdag 20 maart 2024

Op 21/11/2024 organiseert het bedrijvenpark IWZ terug een business comedy Event.

Ontdek hier waar je moet zijn en welke komediant je deze avond mag verwachten.

LEES MEER
Benchmark Management Assistant was een succes!

Benchmark Management Assistant was een succes!

Activiteiten / Gemaakt op vrijdag 10 maart 2023

Onze tweede benchmark Management Assistant was een succes! Het werd een blij weerzien en we mochten enkele nieuwe gezichten ontvangen. We startten met een leuke bingo om elkaar op een leuke en vlotte manier te leren kennen.

De benchmarkonderwerpen waren "Travel" & "Event".

Het onderwerp Travel werd gepresenteerd door Isabel Gruwez, parkmanager bij IWZ. Zij deelde haar eigen ervaring en die vanuit haar ervaring bij Thomas Cook. Charlotte Roelens, executive assistant bij Callens gaf tips & tricks mee over het organiseren van events en we kregen inkijk hoe ze eerder een grootst event bij Callens mocht uitwerken.

Na de presentaties gingen we door onze gezamenlijke MEGAFILE en daarna genoten we van een netwerkbabbel met een hapje en drankje.

Bedankt aan Callens voor de organisatie en gastlocatie!
We kijken al uit naar de volgende sessie!

LEES MEER