Caps
KBC
Tentz
Marked

AGENDA

28/01/2022 AV + NIEUWJAARSDRINK
26/03/2022 RUN INTO THE ZONE 2020
TERUG NAAR OVERZICHT
TVH Equipment bouwt aan 360° service

TVH Equipment bouwt aan 360° service

Mededelingen / Gemaakt op dinsdag 19 oktober 2021

TVH Equipment bouwt aan 360° service

TVH EQUIPMENT is gestart met de bouwwerken voor een nieuw bedrijfsgebouw langs de E17 dat in het najaar van 2023 letterlijk ‘rond’ zal zijn. Zowel de terreinen als de gebouwen zijn voorzien op de strategische groei in de komende jaren.

Met deze uitbreiding kan de specialist voor verhuur, verkoop, opleiding en service al zijn Waregemse activiteiten centraliseren op één locatie.

“Vandaag werken we op onze vestiging in Waregem vanuit twee locaties en verschillende gebouwen,” aldus CEO Kristof Coudenys. “ De activiteiten centraliseren zal de samenwerking tussen onze medewerkers en de effciciëntie van onze activiteiten bevorderen.” Het ronde gebouw, ontworpen door DEMO Architecten zal worden gerealiseerd door de aannemers Stadsbader en Willy Naessens Group. Deze constructie heeft bijna 40 poorten om het binnen- en buitenrijden van machines te vereenvoudigen. In de kelderverdieping kom de ondergrondse parking, zodat er buiten meer plaats vrijkomt om machines te stallen. De werkplaats neemt het leeuwendeel van de gelijkvloerse verdieping in, met in het midden (dus altijd makkelijk bereikbaar) onder meer de kleedruimte, de sanitaire voorzieningen en het magazijn. De administratie, de verkoop en een polyva¬lente refter vinden een onderkomen op de bovenverdieping.
Futureproof
Centraal in het gebouw komt een binnentuin. “Een open overlegplaats, waar informele meetings kunnen plaatsvinden,” verduidelijkt Kristof Coudenys. “Dit moet de communicatie tussen de medewerkers vereenvoudigen. De ringvorm van de kantoren met een binnenring in glas, zorgt bovendien voor een maximaal visueel contact. Verder zetten we volop in op energiezuinige tech-nieken en maken we gebruik van een BEO-veld voor verwarming & koeling. Door het overvloedig binnenvallende daglicht via de poorten, is er ten slotte minder kunstlicht nodig in de werkplaats,” besluit de CEO. Kortom, een prototype van een hedendaags bedrijfsgebouw en iets om naar uit te kijken voor de medewerkers… én de passanten.
TVH Equipment
 

www.tvhequipment.com

Gerelateerd nieuws

Coronamaatregelen voor ondernemers: update 6 december

Coronamaatregelen voor ondernemers: update 6 december

Mededelingen / Gemaakt op maandag 6 december 2021

Het Overlegcomité besliste (nog maar eens) over een verstrenging van de coronamaatregelen. Dit zijn de maatregelen die gevolgen hebben voor jou als ondernemer.

Je organiseert events of bijeenkomsten:
private bijeenkomsten:
geen wijzigingen.

Publieke bijeenkomsten binnen:
Zittend, CST (vanaf 50 bezoekers), mondmasker.

Dit weekend mogen publieke binnenevenementen nog doorgaan met maximaal 4.000, vanaf maandag 6 december wordt dat verlaagd tot maximaal 200 aanwezigen

publieke bijeenkomsten buiten:
geen wijzigingen, zij mogen dus blijven doorgaan (ook kerstmarkten) mits mondmasker, CST en toelating van de lokale overheid. De lokale overheid kan die dus verbieden

Je hebt een handelszaak of bioscoop:
In bioscopen wordt een limiet van 200 personen per zaal ingevoerd, en moet 1,5m afstand gehouden worden tussen de gezelschappen.

Er komt geen beperking op het aantal personen die samen mogen winkelen

Wat verandert er op je werkvloer?
De regels inzake verplicht telewerk blijven van toepassing.
Teambuildings en bedrijfsfeesten verboden, zowel binnen als buiten
Check hier de huidige regels als één of meerdere van je medewerkers in quarantaine moeten.

Je bent actief in de horeca en/of het nachtleven
geen wijzigingen: dus behoud van maximum 6 personen per tafel én sluitingsuur om 23u.

Je hebt schoolgaande kinderen:
Kleuter – en lager onderwijs: de kerstvakantie wordt met één week vervroegd, en start dus al op 18 december.
Secundair onderwijs verloopt hybride (50% van de lessen verloopt dus online).
Klassen zullen al in quarantaine moeten gaan vanaf 2 besmette leerlingen (nu is dat nog 3)
Verplichting om een CO2-meter te plaatsen. Vanaf 900 ppm moeten extra maatregelen genomen worden, vanaf 1200 ppm moet de klas verlaten worden.Er geldt een verbod op buitenschoolse activiteiten

Mondmaskerplicht wordt uitgebreid
de mondmaskerplicht wordt verlaagd tot iedereen vanaf 6 jaar.

Sportactiviteiten:
Sporten binnen blijft toegelaten, maar er mag geen publiek aanwezig zijn bij wedstrijden of trainingen.
Over grote sportevenementen buiten (zoals voetbalwedstrijden) wordt later beslist

Het overlegcomité komt terug bijeen in de week van 20 december.

LEES MEER
ConXioN zet haar groei verder met de overname van ICT-bedrijf De Volder in Dendermonde!

ConXioN zet haar groei verder met de overname van ICT-bedrijf De Volder in Dendermonde!

Mededelingen / Gemaakt op dinsdag 23 november 2021

Naast de West-Vlaamse vestigingen in Deerlijk en Waregem opereert ConXioN voortaan dus ook vanuit Oost-Vlaanderen. De bedrijven waren al geen onbekenden voor elkaar en De Volder gaat nu dus officieel op in ConXioN.

ConXioN, het ICT-bedrijf met vestigingen in Deerlijk en Waregem, neemt De Volder NV uit Dendermonde over, ook een gevestigde waarde in het ICT-landschap. ConXioN startte 25 jaar geleden als ICT-dienstverlener voor West-Vlaamse kmo’s. Ondertussen telt het bedrijf meer dan 100 werknemers en is het actief in West- en Oost-Vlaanderen, maar ook ver daarbuiten. Met de overname verwerft ConXioN haar eerste Oost-Vlaamse kantoor en vergroot het dus haar fysieke voetafdruk in Vlaanderen. Daarnaast versterkt het zo de gelederen met zes nieuwe collega’s.

De twee bedrijven werkten reeds vaak samen en zijn dus geen onbekenden. “Veel klanten van De Volder kennen omdat wij reeds jarenlang ondersteunden in het aanbod, hoofdzakelijk op vlak van clouddiensten”, licht Chris Debyser, CEO van ConXioN, de overname toe. “Voor die klanten zal er dus niets veranderen, buiten dat ze nu kunnen rekenen op een nog breder aanbod en meer dan 100 experts. Ook onze klanten kunnen hiervan genieten én onze Oost-Vlaamse partners kunnen voortaan geholpen worden vanuit een uitvalsbasis dichterbij huis.”

Immer besser
Na de overname van Gi.Ko Office Solutions bvba in september 2020, waarmee ConXioN het aanbod uitbreidde met Kyocera-printing en managed document services, is deze overname een volgende stap in het groeiverhaal. Na een grote stijging in zowel aantal werknemers als omzet in het uitdagende coronajaar 2020, mikt ConXioN-CEO Chris Debyser ook dit en volgend jaar op een sterke groei: “We willen het ‘immer besser’ doen, altijd beter”, zegt Debyser. “In periodes waarin werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken, merken we dat de nood aan en vraag naar ICT-diensten blijven stijgen. We hebben de expertise in huis om klanten daarin te ondersteunen. Door te blijven groeien kunnen we dat ook proactief en future proof doen.”

LEES MEER