AGENDA

TERUG NAAR OVERZICHT
Renson maakt stap per stap zijn American dream waar

Renson maakt stap per stap zijn American dream waar

Algemeen / Gemaakt op donderdag 7 maart 2024

Ook Renson, een andere West-Vlaamse vaste waarde, tekende present op de afgelopen editie van Batibouw. Renson deelde een beursstand met zijn dochterbedrijf eSafe (bedrijf van Leon Renson, zoon van Paul Renson). Beide bedrijven kwamen met goed en verrassend nieuws. Zo maakt Renson nu ook zijn opwachting in de VS, zo kon Made in West-Vlaanderen in primeur vernemen.

Belangrijke ingrediënten om als bedrijf te blijven groeien in een uitdagend economisch landschap zijn efficiëntie, investeringen en diversificatie. Dit zijn altijd al de handelsmerken geweest van Renson, dat niet alleen investeert in een uitgebreid productgamma, maar ook specialist is in het uitbreiden naar verschillende markten. Dit gebeurt uiteraard met grondige kennis van zaken binnen de eigen niche en sector, en met een doordachte strategie.

Deze strategie vertaalt zich onder meer in de expansie van Renson naar de Australische, Chinese en nu ook Amerikaanse markt. Recentelijk zijn Renson-producten ook ter plaatse in Dallas geproduceerd, met als doel zich dichter bij de eindklant te positioneren. In Dallas wordt gebruik gemaakt van de bestaande entiteit van het dochterbedrijf Corradi, dat in 2015 werd overgenomen en geïntegreerd in de Renson-familie. Concrete cijfers over de Amerikaanse markt zijn nog niet beschikbaar, maar worden verwacht in de toekomst.

Het bereiken van een marktpositie vereist vaak de juiste persoon op de juiste plaats, naast geduld en voorbereidend werk. Daarnaast is het belangrijk om te blijven investeren in een brede zichtbaarheid, van het strategisch geplaatste logo op sportkleding tot aanwezigheid op grote beurzen zoals Batibouw. Hoewel dit aanzienlijke budgetten vergt, blijft het essentieel om contact te houden met het brede publiek.

Dankzij de pioniersrol van Renson op het gebied van R&D blijft het gamma maximaal inzetten op innovatieve oplossingen voor de bouwsector. Bijvoorbeeld, eSafe werkt aan nieuwe slimme toegangspoorten als aanvulling op de slimme brievenbussen. Ondanks de opsplitsing binnen de Renson-familie van de verschillende units, blijven de entiteiten onderling communicerende vaten.

Op de MIPIM-beurs in Cannes (medio maart) zal Renson ook zijn nieuwste innovatie presenteren.

Tekst en beeld: Made-In

Gerelateerd nieuws

De beroemde chocolatier Dominique Persoone is het gezicht van de nieuwe ‘employer branding’-campagne van het Waregemse Callens 

De beroemde chocolatier Dominique Persoone is het gezicht van de nieuwe ‘employer branding’-campagne van het Waregemse Callens 

Algemeen / Gemaakt op woensdag 8 mei 2024

‘Wij zoeken de juiste Persoone’. Met die baseline trekt Callens de aandacht van automobilisten die op de E17 hun kantoor in Waregem passeren. Met daarnaast het gezicht van niemand minder dan Dominique Persoone. 

LEES MEER
Concordia Textiles opent nieuwe fabriek in China

Concordia Textiles opent nieuwe fabriek in China

Algemeen / Gemaakt op maandag 6 mei 2024

Concordia Textiles zet haar wereldwijde expansie voort met de recente opening van een state-of-the-art fabriek in China. In slechts 5 maanden tijd werd deze nieuwe locatie gerealiseerd, een prestatie die CEO Carl Baekelandt toeschrijft aan het uitzonderlijke team van Concordia Textiles.

LEES MEER